zaterdag 14 april 2012

Film - rookvrije klassen

Hallo lieve ouders

wij registeren de klas al een gans schooljaar bij de actie: 'rookvrije klassen'. In het verleden hebben wij hier al enkele leuke uitstappen mee gewonnen: capoeira en toneel.

Ook dit schooljaar kunnen wij tal van leuke prijzen winnen.

Wij moeten hiervoor nog een leuk filmpje maken.

Hieronder staan de voorwaarden, lees deze eens, maandag bespreek ik met de groep hoe we het zullen aanpakken. Deze mail heb ik ook via Smartschool naar jullie kids gestuurd!

Maak een filmpje over roken http://www.rookvrijeklassen.be/maak_je_eigen_filmpje/maak_een_filmpje_over_roken.html

Maak kans op een bezoek aan een pretpark, een kajakafvaart in de Ardennen of een circusworkshop met de hele klas. Hoe? Maak een kort filmpje over roken.
Maar denk eraan dat alleen een filmpje insturen niet volstaat. Lees de voorwaarden en tips hoe je een filmpje maakt:

Wat voor filmpje?

  • Een filmpje waarin je andere jongeren motiveert om rookvrij te blijven of worden.
  • Dat maximaal 4 minuten duurt.
  • Dat niet discrimineert of aanstoot geeft (geen geweld, scheldwoorden, …).
  • En dat door minstens 4 leerlingen gemaakt wordt. Teamwork dus.

Hoe bereid je je voor?

  • Script en plot: bedenk een goede verhaallijn met verschillende scènes.
  • Teamwork: laat zoveel mogelijk klasgenoten meespelen of andere taken uitvoeren. Je leerkracht mag sturen en ondersteunen, maar niet de leiding nemen.
  • Denk ook al na over het soort filmpje dat je wilt maken: een ‘klassiek’ filmpje, animatiefilmpje, videoclip met zelfgemaakte song, filmverslag over een klasactiviteit rond roken, ….?
  • Inspiratie? Bekijk op deze website de filmpjes van vorig schooljaar. www.rookvrijeklassen.be

Hoe kun je scoren?

  • Boodschap: verwerk “Blijf rookvrij of stop met (experimenteren met) roken!” op een creatieve manier in je filmpje.
  • Acteurs/actrices: verras ons met jullie acteerprestaties.
  • Teamwork: toon dat je filmpje het resultaat is van samenwerking.
  • Techniek: draag zorg voor de kwaliteit van het beeld en de klank. We moeten je kunnen zien en verstaan! Waak over voldoende snelheid en afwisseling in de montage.
  • X-factor: maak een filmpje dat ‘juist zit’ en in zijn geheel ‘klopt’ (sfeer, samenwerking, idee, uitwerking, ….). Dat is veel belangrijker dan technische perfectie.

Filmpje af, wat nu?

  • Zet het online op You Tube, Vimeo of op een andere plaats op het internet.
  • Vraag je leerkracht om in te loggen op deze site en bij "inzending creatieve wedstrijd" de vereiste gegevens in te vullen: titel van het filmpje, weblink ernaartoe, je contactgegevens.

Opgelet, de filmpjes moeten vóór eind april 2012 geregistreerd worden.


Cindy

Remediëringsbundel Nederlands

Hallo lieve ouders

Ik heb voor de vakantie een bundel meegegeven met jullie kinderen. Opgelet, niet iedereen hoefde alle oefeningen te maken, sommige kinderen kregen een dikke bundel, andere een dunne bundel. (het werd op maat gemaakt!)

Ik heb vrijdag voor de vakantie met hen ook alles bekeken (zowel de HT als de bundel!), de oefeningen heb ik gebaseerd op de herhalingstoets.

Op maandag 16 april heb ik het laatste lesuur het ICT lokaal gereserveerd, tijdens dit lesuur kunnen ze al een deel (of voor sommigen) alles verbeteren.

Het is dus noodzakelijk dat zij hun bundel volledig meebrengen.


Indien ze meer tijd nodig hebben, dan zullen ze op donderdag 19 april tijdens de
huiswerkklas dit verder moeten verbeteren. Dit is een goede voorbereiding op het examen van juni, hier herhaal ik alles nog eens!!!

Ik wens jullie nog een prettig weekend.

Cindy